5 Haziran 2010 Cumartesi

Lugano'dan Forlan'a Onay Çıktı

“Fenerbahçe'nin ilgilendiğini bana bizzat Forlan kendi söyledi” itirafında bulundu.

Sarı-Lacivertli ekibin savaşçı ismi Lugano, Forlan"ın kendisine, Fenerbahçe"den teklif aldığını söylediğini, ama şimdilik sadece Dünya Kupası"nı düşündüğünü açıkladığını belirtti. Yıldız futbolcunun, menacerinin İstanbul ziyareti hakkında bazı şeyler söylediğini, ama bunu kimseyle paylaşmayacağını vurgu yapan Lugano, “Fenerbahçe"nin Forlana yoğun ilgi gösterdiği bir gerçek. Bu transfer gerçekleşir mi, bilemem... Bunun olması için, bir sürü şartın bir araya gelmesi gerekiyor. Ona İstanbul ve Fenerbahçe hakkında merak ettiği her şeyi anlattım. Dünya çapında, çok büyük bir golcü. Gelirse hem Fenerbahçe, hem de Türk futboluna farklılıklar katar. Umarım önümüzdeki sene birlikte oynarız” dedi. Uruguay Milli Takım kampında Doğan Haber Ajansı"na konuşan Lugano, Fenerbahçe ve diğer bazı konular hakkında şu görüşleri dile getirdi:

Bir değişiklik olacaktır

Zico, Aragones ve Daum... 4 yılda, 3 ayrı ülkeden, futbol kültürleri, kişilikleri, yaşları ve tarzları tamamen farklı 3 ayrı teknik direktörle çalıştım. En iyisi ya da en kötüsü hangisidir, bunu söyleyecek kişi ben değilim. Ve şimdi bu yönde bir değişikliği gerek var mı, onu konuşmak da haddime değil. Ama Fenerbahçe"yi tanıyan birisi olarak söylüyorum, ne Fenerbahçe taraftarı, ne yöneticileri iki sene üst üste şampiyon olamamayı kaldıramaz. Çünkü futbol bir tutkudur ve herkes bu tutkuyu yaşamak ister. İnanılmaz bir şekilde şampiyonluğu kaybettik. Bu yüzden mutlaka bir değişikliğe gidilecektir. Bu yeni oyuncu transferi ya da teknik ekipte değişiklik olabilir. Tahmin ediyorum ki Fenerbahçe seyircisi değişiklik istiyordur.

Aykut Kocaman başarılıydı

Aykut Kocaman bu sene sportif direktör olarak birçok şeyin iyileştirilmesinde aktif rol oynadı. Ekip tüm sezon boyunca Aykut sayesinde daha organize ve rahat bir ortama sahip oldu. Bu bana göre önemli bir değişiklikti. Ama maalesef sezon sonuna kadar devam etmedi. Aykut hem kulübün eski idollerinden hem de Türk futbolunu çok iyi tanıyor. Teknik direktör olarak ne yapar bilemem, ama sportif direktör olarak çok iyiydi ve kulübe çok yararı dokundu.

Büyük bir trajedi yaşadık

Fenerbahçe olarak, son 6 ay rakiplerimizle arayı açmak, sezon sonuna mutlu bir şekilde ulaşmak için çok ciddi fiziki bir çaba gösterdik. Ligin büyük bölümünü lider geçtik. Ama son maçta yaşadıklarımız tam bir trajediydi. Son 9 maçı ve tüm derbileri kazanmıştık, ligde çok iyi bir seyir izliyorduk. En son evimizde son anda böyle bir durumla karşılaşmak bizim için yıkım oldu.

Ailece İstanbul hayranıyız

Geçen sezon sonu sözleşmem bittiği için serbest kaldım ve tekliflere açık duruma geldim. Gelen birçok teklifi değerlendirdim, ama Fenerbahçe ekonomik, sportif ve aile hayatı için en iyi ortamı sunan ekipti. Eşim, özellikle çocuklarım İstanbul"a hayranlar. Tabii onların bu İstanbul sevgisi kalma kararı almamda etkili oldu. Ayrıca Fenerbahçe taraftarının bana olan ilgisi ve sevgisi de kararımda etkili olan unsurlardan biriydi.

Sao Paola"da veda

Fenerbahçe ile birlikte Avrupa"da kariyer yapmak isterim. Ama futbol hayatımda önemli bir yer tutan Sao Paolo"da emekli olmak gibi bir düşüncem var. Çünkü beni futbolcu yapan ekiptir. Fenerbahçe ile Sao Paolo"daki durumum hemen hemen benzer. Burada da kendimi çok rahat hissediyorum, taraftar beni seviyor, bunlar benim için çok önemli şeyler.

Bazen kötü örnek oldum ama...

Bazı hatalar yaptım, kabul ediyorum. Özellikle derbilerde topluma bir profesyonele yakışmayacak, çocuklara kötü örnek olaacak davranışlar sergilemiş olabilirim. Bunlar biraz da sahadaki yüksek tansiyonun ürettiği sonuçlar. Ama her zaman hatamı fark edip, anında özür dilemişimdir. Bu sene önceki yaptığım hataları tekrar ettiğimi sanmıyorum.

Umarım Messi iyi oynayamaz

“Messi"yi sadece ben durdururum” kesinlikle demedim. Böyle bir laf edecek kadar egosantrik ve kibirli biri değilim. Sadece Dünya Kupası"nda oynamanın, Barcelona"da oynamaktan daha zor olduğunu söyledim. Eğer Dünya Kupası"nda da her zamanki oyununu oynarsa, fark yaratır. Biz rakip ülkeler olarak, Barcelona"daki düzeyini tutturamamasını umuyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder